Actualització de les Condicions de Participació d'Oikocredit

Oikocredit està actualitzant els termes i condicions que regeixen les inversions per a reflectir el nou model de captació de capital de la cooperativa. L'actualització entrarà en vigor l'1 d'octubre de 2023.
En realitzar una inversió en Oikocredit, els inversors/es accepten els termes i condicions del producte d'inversió ("condicions de participació"). Aquests termes regeixen la relació entre l'inversor/a i Oikocredit, juntament amb els estatuts de la cooperativa.
Oikocredit ha introduït recentment un nou model de captació de capital en la majoria dels països en els quals atreu inversions, que permet a les persones i organitzacions aptes invertir directament en la cooperativa a través de participacions.
Abans de la introducció de les participacions, els inversors/es invertien indirectament a través de les associacions de suport d'Oikocredit o de la Stichting Oikocredit International Share Foundation (en liquidació) que emetien diferents productes basats en accions d'Oikocredit. Les participacions són materialment similars en termes financers a les accions i des de llavors les han substituït.
Per a reflectir el canvi d'accions a participacions, la cooperativa està actualitzant les condicions de participació per a eliminar qualsevol referència a les accions. Aquests canvis específics en les condicions de participació no afecten cap inversió actual, ja que les accions ja no existeixen amb data efectiva 1 de juny del 2023.
S'han introduït alguns petits ajustos per adaptar millor les condicions de participació a les pràctiques operatives actuals de la cooperativa. S'ha especificat que un possible inversor/a disposa d'un màxim de 60 dies per a transferir els seus fons després de rebre la confirmació que compleix els requisits per a ser inversor/a. Això dona més temps per a realitzar aquesta transferència, en comparació amb la versió anterior de les condicions de participació. A més, l'import mínim per al pagament de dividends s'ha reduït de 50 EUR/USD/CHF/CAD/GBP a 1 EUR/USD/CHF/CAD/GBP, i de 500 SEK a 10 SEK.
L'actualització de les condicions de participació no afecta negativament a les inversions en Oikocredit. Les condicions de participació actualitzades entraran en vigor l'1 d'octubre de 2023.
Si algun/a inversor/a no està d'acord amb aquests canvis, pot sol·licitar el reemborsament de la seva inversió.
Per a més informació sobre com invertir en Oikocredit, consulta la secció Invertir: https://www.oikocredit.es/ca/inverteix. Pots trobar les condicions de participació actualitzades (en castellà) aquí.
Arxiu
setembre 2023
- 18/09 - Inscripcions obertes a les IV Jornades d'Educació Econòmica i Financera crítica
- 15/09 - Inclusió financera: Com selecciona Oikocredit a les seves organitzacions sòcies?
- 01/09 - Actualització de les Condicions de Participació d'Oikocredit
agost
- 24/08 - Suport a les PIME peruanes mitjançant préstecs digitals
- 23/08 - Informe trimestral 2T 2023: els resultats aguanten el tipus en un context desafiador
- 17/08 - Inclusió financera: què és un tipus d'interès just?
- 01/08 - Oikocredit, BID Invest i Cooperativa Jardín Azuayo anuncien innovador bo social de diversitat i inclusió
juliol
- 27/07 - Un nou préstec d'Oikocredit ajuda a il·luminar 40.000 llars a Costa d'Ivori
- 10/07 - Oikocredit Live: Combatre el canvi climàtic amb solucions sostenibles per a comunitats de baixos ingressos
juny
- 16/06 - Oikocredit celebra la seva 47a assemblea general anual
- 15/06 - Unaitas: 30 anys d'inversió d'impacte per a l'èxit
- 12/06 - Potenciar la nostra missió: Mirjam 't Lam sobre la nova manera d'invertir
- 07/06 - Conrear la prosperitat: Kyazanga Farmers' Cooperative Society aprofita el préstec de IFIL per a un creixement substancial
maig
- 31/05 - Informe trimestral 1T 2023: un bon començament d'any
- 25/05 - Oikocredit Live: Fer front al canvi climàtic, però com?
- 23/05 - Adama Bah: Quan les dones dirigeixen, milloren els resultats empresarials
- 12/05 - CEO de Cafédirect: Com el Comerç Just crea una vida millor per als agricultors i una millor tassa de cafè per a tu